We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Wanneer je op ok klikt ga je hiermee akkoord. Hier kun je meer lezen over ons cookie gebruik. 

Klavierkonzert Nr. 21 C-dur KV 467

COMPONIST: Wolfgang Amadeus Mozart
UITGEVERIJ: Breitkopf und Härtel
PRODUCTTYPE: partituur
INSTRUMENT GROEP: Orkest
The editorial quality of the new edition is guaranteed not only by Schiff’s sensitive fingerings and stylistically well-grounded cadenzas, but also by the Mozart scholar Norbert Gertsch to whom Henle has entrusted its urtext editions. Breitkopf/Henle cooperation means: Each work is edited according
€ 45,90
incl. BTW
Speciale bestelling
Wordt gewoonlijk binnen 7 dagen verzonden
Dit product kan op dit moment niet worden besteld.
Not available in your region.
Specificaties
Componist Wolfgang Amadeus Mozart
Uitgeverij Breitkopf und Härtel
Instrumentatie Orkest
Producttype partituur
Instrument Groep Orkest
Genre Klassiek
ISMN 9790004211892
Series Breitkopf Urtext Edition
Pagina's 72
No. BRKPB15106
Tiijdsduur 00:30:00
Omschrijving
The editorial quality of the new edition is guaranteed not only by Schiff’s sensitive fingerings and stylistically well-grounded cadenzas, but also by the Mozart scholar Norbert Gertsch to whom Henle has entrusted its urtext editions. Breitkopf/Henle cooperation means: Each work is edited according to predetermined standardized editorial guidelines. First and foremost among the sources consulted were Mozart’s handwritten scores, being the most important sources. In some cases they had not been available when the previous editions were being prepared. Moreover, we know today that in addition to Mozart’s own manuscripts, early copies in parts and prints also contain important information regarding the musical text. “Die Editionen werden den Intentionen des Komponisten so weit wie möglich gerecht. Gemäß Mozarts Anweisungen in den Autographen ist beispielsweise im unteren Klaviersolosystem sowohl der Partituren als auch der Klavierauszüge durchgängig die Bassstimme des Orchesters wiedergegeben.” (Andreas Friesenhagen, FonoForum) “L’intérêt particulier de cette nouvelle édition réside dans les notations complémentaires des parties de violon ayant pour source la premiere exécution de l’oeuvre par Joseph Joachim et Robert Hausmann avec, très probablement, l’autorisation du compositeur, ces notes de jeu reflétant les pratiques de l’époque.” (Crescendo)
    Aan het laden
    Aan het laden